En ensam tystnad

Jag är en helt vanlig person i en medelstor stad i landet. Anledningen till att jag skriver den här bloggen är att jag inte har någon som jag känner att jag kan prata med när allt känns tungt och jag behöver få ur mig mina tankar på något sätt när de dyker upp i huvudet. Den här bloggen är tänkt för att ersätta en sådan människa. Jag väljer att vara anonym här eftersom jag inte är ute efter en medkänsla jag inte förtjänar, det här är bara ett sätt för mig att ösa ur mig det jag känner och tänker just nu.

Inte där heller

Publicerad 2019-11-26 23:50:00 i Dejting, Ensamhet, Tankar,

En halv evighet sen jag skrev här nu. Men nu är det faktiskt dags att visa bloggen för de jag känner. Läskigt!

Idag är det en sån där jävla dag. En dag när allt bara känns så jävla värdelöst.

Jag var med i en del grupper på Facebook, grupper av typen "singel och sökande". Jag gick med där för att jag tänkte att jag kanske skulle kunna hitta någon där. Men nu har jag fått reda på att folk där tycker att jag är för negativ, att de inte vill att jag ska vara med där på grund av det. Så jag har gått ur dessa grupper för att de ska slippa se mig.

Kontentan är att väl att jag aldrig kommer att hitta någon förrän jag mår bra. Och jag kommer aldrig att må bra förrän jag hittar någon. Välkommen moment 22. Nu har jag fått svart på vitt att jag inte förtjänar att hitta nån.

Jag vet att många här läst ett liknande inlägg av mig på Facebook nyligen, men just nu kände jag att jag behövde ösa ur mig samma sak igen.

Jag har haft Tinder i någonstans runt sex år. På dessa sex år har jag matchat med totalt kanske 25 personer. Och då swipear jag höger på säkert 95% av alla tjejer. Jag skriver till alla tjejer jag matchar med, men det är bara 2-3 av dem som svarat, och ingen av dem var intresserad egentligen.

Har även ett gäng andra dejtingappar på telefonen: Once, GoodOnes, happn. Inte matchat en enda person i någon av dessa appar efter flera år.

Är medlem i en mängd olika dejtingsidor, Badoo, OkCupid, HappyPankace, Darkside och BodyContact bara för att nämna några. Har dessutom tidigare varit med i massa andra betalsidor som Match.com, Mötesplatsen och andra. Men inte på en enda av dessa sidor har jag "matchat" med en enda person. Och det allt det här har jag haft i princip oavbrutet sen jag fyllde 20.

När jag pluggade så var jag med i teknologernas studentkår och väldigt aktiv inom kåren. Jag lärde känna hundratals nya människor varje år. Jag gick på gasquer och fester, gick ut på massor av klubbar och pubar, deltog i aktiviteter och evenemang. Jag ser mig som social och extrovert, har lätt att lära känna nya människor. Men aldrig under de totalt nio år jag pluggade så fanns det en enda person som visade minsta intresse för mig.

Jag är inte heller främmande för varken kk eller one night stand, men inte ens det har jag haft. Eftersom jag aldrig skulle kunna tvinga mig på någon eller betala för sex så har det fått som konsekvens att jag inte har haft sex på tio år. Och det kan verka somm en skitsak men för mig har det blivit ett bevis på hur oattraktiv och äcklig jag är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela